6 ULUBIONYCH SERIALI

Jeżeli zaglądaliście w zakładkę "o mnie" to wiecie, że bardzo lubię oglądać filmy i seriale. I to o tej drugiej grupie poświęcę dzisiejszy post.
Seriale (tak jak książki) wybieram bardzo różne. Lubię cykle medyczne oraz typowo młodzieżowe, ale także fantastyczno - historyczne. Zdecydowanie nie przerażają mnie drastyczne sceny. Serio. Mogę obejrzeć wszystko.
Tym bardziej ciężko mi było wybrać kilka ulubionych, ale ostatecznie wybrałam tych 6 naprawdę dobrych!



SKAM

Jest osoba, która nie słyszała o tym norweskim hicie? Chyba nie. Dosłownie wszędzie widziałam zdjęcia tego serialu, połowa moich znajomych polecała obejrzeć "SKAM", więc nie miałam wyjścia. I teraz rozumiem, dlaczego wszyscy tak się zachwycają.
Fabuła nie jest zbyt skomplikowana. Serial opowiada o grupie nastolatków (w wieku mniej więcej licealnym) i o ich codziennych problemach. Każdy sezon skupia się na innym bohaterze, co według mnie jest bardzo dobrym posunięciem. Widz nie może się ani chwilę nudzić, bo każda postać mierzy się z zupełnie innymi trudnościami.
Serial porusza bardzo delikatne, ale ważne tematy takie jak homoseksualizm, wolność religijną itp.
Uważam, że to bardzo dobry serial (głównie dla nastolatków), a krótsze niż zwykle odcinki (około 20 minut) sprawiają, że historia bardzo wciąga i nie da się (po prostu się nie da :D) obejrzeć tylko jednego epizodu.



GREY'S ANATOMY (CHIRURDZY)

Chirurgów zaczęłam oglądać około 1,5 temu, kiedy to postanowiłam iść do klasy biologiczno - chemicznej. Wtedy zaczęłam obserwować wszystko co z medycyną związane (czyt. profile medyczne na instagramie, blogi, kanały na yt i seriale). Bardzo mnie ta tematyka ciekawi.
Serial opowiada o grupie lekarzy pracujących w Seattle Grace, o próbie połączenia zawodu lekarza z życiem osobistym. Możemy podpatrzeć jak to wygląda w Stanach Zjednoczonych, bo na pewno różni się to od polskiego systemu.
Dla wszystkich zainteresowanych tematem polecam!



PRETTY LITTLE LIARS (SŁODKIE KŁAMSTEWKA)

Odwiedziłam Ravenswood po przeczytaniu pierwszego tomu książki i serial naprawdę mnie zaciekawił. Produkcja opowiada o 4 dziewczynach, które rok po zaginięciu przyjaciółki zaczynają dostawać tajemnicze wiadomości.
Muszę przyznać, że pierwsze sezony bardzo wciągają. Ta tajemniczość, którą da się odczuć w każdym epizodzie, te zagadki, wiadomości. Serial zaczęłam oglądać jeszcze w gimnazjum, jednak muszę przyznać, że najnowszy sezon jest bardzo słaby i według mnie cały serial powinien zakończyć się na 6 sezonie. Nie mniej jednak polecam, zwłaszcza dla troszkę młodszych dziewczyn (14 - 16 lat).



WIKINGOWIE

"Wikingowie" skradli moje serce od pierwszego odcinka. Uwielbiam tego typu seriale, a cudowna obsada (min. Travis Fimmel, Clive Standen) oraz piękne, skandynawskie krajobrazy tylko potwierdzają, że to serial godny obejrzenia.
 To dzięki niemu zaczęłam interesować się wikingami oraz mitologią nordycką. Co ciekawe serial oparty jest na faktach -  Ragnar Lothbrok to postać autentyczna, tak samo jak np. Bjorn Żelaznoboki czy Lagertha Lothbrok.



THE WALKING DEAD (ŻYWE TRUPY)

Świat został opanowany przez.. zombie, a grupa ocalałych stara się przetrwać w "nowym" świecie.
Początkowo serial mi się nie spodobał, ponieważ cała tematyka apokalipsy zombie niespecjalnie mnie interesowała, lecz postanowiłam temu serialowi dać jeszcze jedną szansę i to był strzał w dziesiątkę!
Za co najbardziej lubię "The walking dead"? Za postaci - są niezwykle barwne w tym szarym świecie, nieoczywiste. Przez te kilka sezonów możemy zaobserwować ich ogromną zmianę. Nie ma w tym serialu osoby, która jest niejaka.  A 6 i 7 sezon były moim zdaniem jednymi z najlepszych. Teraz pozostaje mi pół roku czekania na kolejny.


GAME OF THRONES (GRA O TRON)

Wisienka na torcie. Serial, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Co roku zdobywa mnóstwo nagród, ale każdy kto go ogląda wie dlaczego. Doskonały w swoim gatunku. Cudowne stroje, charakteryzacje, krajobrazy, muzyka. Tak naprawdę w każdym odcinku dzieje się tyle, że widz ani na chwilę nie może być znudzony. Ten serial złamał mi serce tyle razy, że już nie przywiązuję się do żadnego bohatera ( i Wam też to radzę). I już odliczam dni do najbliższego sezonu.



Tak prezentują się moje ulubione seriale. W najbliższym czasie mam zamiar zacząć oglądać również Riverdale. A jakie są Wasze ulubione seriale? :D

*Zdjęcia przedstawione w powyższym poście nie są moją własnością.

Komentarze

  1. Znalazłam Twój blog dzięki portalowi lubimyczytac. Moim zdaniem powinnaś go bardziej wypromować bo naprawdę świetnie Ci idzie pisanie ;) co do seriali : na prtty little liers jestem za stara ale podobnie jak Ty lubię TWD i Grę o Tron ;) na SCAM koniecznie muszę rzucić okiem bo przyznam bez bicia nigdy o nim nie słyszałam . Blog obserwuje i zapraszam do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! :D Zajrzę, również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oglądam Skam i PLL na bieżąco i uwielbiam te seriale. Po sesji egzaminacyjnej na studiach na pewno chcę kontynuować Grę o tron :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! W wakacje również zabieram się za GoT :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty